Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski

biuro@iphpw.pl

(62) 735 67 49

"Design dla przedsiębiorców"

Dofinansowanie dla MMŚP na innowację produktową zaspakajającą specyficzne potrzeby osób z ograniczeniami funkcjonalnymi

czytaj więcej

Raportowanie umów o dzieło

Od 1. stycznia br. przedsiębiorcy muszą raportować do ZUS-u wszystkie nowe umowy o dzieło na specjalnym formularzu ZUS RUD

czytaj więcej

ESG coraz ważniejsze dla inwestorów

Dbałość firmy o środowisko i kwestie społeczne, mają coraz większe znaczenie w decyzjach inwestycyjnych

czytaj więcej

Funkcjonujące do tej pory rejestry podmiotów akcyzowych, które  prowadzone były dotąd przez poszczególne urzędy skarbowe, od 1 lutego b.r.  zastąpione zostały przez Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych (CRPA). Nowe zasady rejestracji w podatku akcyzowym wprowadziła ustawa z 10 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw. Ministerstwo Finansów przekonuje, że w efekcie wzrośnie bezpieczeństwo w obrocie wyrobami akcyzowymi, a pozytywny efekt przynieść ma też rezygnacja z papierowych zgłoszeń rejestracyjnych.

Czytaj więcej...

Główny Urząd Statystyczny przekazał informacje o wynikach przemysłu w grudniu 2020 roku. Produkcja sprzedana przemysłu okazała się o 4,4% niższa niż w listopadzie lecz jednocześnie o 11,2% wyższa niż przed rokiem. W listopadzie roczna dynamika sprzedaży wynosiła 5,4%. Dane były wyższe od oczekiwanych przez rynek. Przeciętnie oczekiwano dynamiki rocznej na poziomie około 8,2% (z przedziałem prognoz od +2,0% do +12,6%).

Czytaj więcej...

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły internetowy e-Urząd Skarbowy (e-US). Pierwszy pakiet usług jest dostępny od 1 lutego br., a cały projekt będzie realizowany etapami, by we wrześniu 2022 r. osiągnąć już swój docelowy stan. Stworzenie e-US ma kosztować w sumie ok. 102 mln zł.  Jakie e-usługi są już dostępne dla podatników? Co można załatwić zdalnie przez internet, bez konieczności wizyty w skarbówce?

Czytaj więcej...

Aż 50 mln zł ze środków unijnych jest w budżecie kolejnej edycji programu „Go to Brand – EXPO 2020”. Celem konkursu ogłoszonego właśnie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości jest sfinansowanie promocji polskich marek produktowych na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich i innych krajów Zatoki Perskiej. Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które planują uczestniczyć w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju będą mogły składać wnioski od 26 lutego.

Czytaj więcej...